Współpraca influencera z markami modowymi – korzyści i zagrożenia

Współpraca influencera z markami modowymi – korzyści i zagrożenia

Moi Drodzy jak już Wam wspominałem zostałem ambasadorem super wydarzenia modowego, które odbędzie się już w tą niedzielę 1 września 2019r., na PGE Narodowy w Warszawie.

Serdecznie Was, po raz kolejny, na nie zapraszam i zachęcam do lektury artykułu który powstał niejako z potrzeby tego wydarzenia.

Większość influencerów, czy też osób chcących nimi być, dostrzega tylko korzyści ( zazwyczaj tylko te materialne), pomijając zupełnie zagrożenia.

Postaram się troszkę rozłożyć i przybliżyć podstawowe korzyści i zagrożenia wynikające ze współpracy influencerskiej.

Zacznę od wyjaśnienia samego terminu „influencer”.

Podając za Wikipedia :  influencer to – w świecie mediów społecznościowych osoba wpływowa, która może mieć wpływ na decyzje wielu ludzi, z którymi posiada trwałe relacje. Często tym terminem określa się twórców internetowych o znacznym rozgłosie, którzy posiadają znaczne grono odbiorców.

Warto jednak to trochę rozwinąć.

Influencer nie tylko wpływa na decyzje innych osób( co potrafi praktycznie każdy z nas), ale też posiada trwałe i mocne relacje z odbiorcami, którzy silnie się z nim utożsamiają. Wyrażając swoje zdanie potrafi wpłynąć na opinie swoich obserwatorów (followersów). Influencerzy to osoby działające w internecie, zazwyczaj prowadzące swojego bloga, kanał w serwisie YouTube, mające konto w serwisach społecznościowych takich jak Instagram, Facebook.

Korzyści płynące ze współpracy z marką modową to przede wszystkim możliwość prezentacji i testowania wszelkich nowości które dopiero wchodzą na rynek. Bardzo często promowana marka  oznacza influencera w swoich treściach, w mediach społecznościowych, co daje mu możliwość dotarcia do nowych osób które go jeszcze nie znają.

Influencer współpracując z marką modową ma możliwość uczestnictwa w przeróżnych eventach, pokazach mody, targach itd., co pozwala na nawiązywanie nowych kontaktów wśród osób z branży modowej i influencerskiej, a także daje możliwość wymiany doświadczeń.

Pamiętając o tym że każdy influencer, powinien dbać o jak najlepszą jakość prezentowanych treści, wymiana doświadczeń jest niewątpliwą korzyścią, w trakcie której uczymy się jak unikać błędów i prezentować coraz lepsze treści.

Marki  do promocji swoich produktów, często poszukują influencerów będących ekspertami w swojej dziedzinie, co, z korzyścią dla nas samych, narzuca to nam nieustanne dążenie do coraz większej wiedzy i poszerzania swoich horyzontów.

Chcąc być dobrym influencerem musisz cały czas się rozwijać.

Dla mnie osobiście bardzo duża korzyścią i satysfakcją, jest  świadomość że mam możliwość uczestniczenia w kreowaniu wizerunku firmy,  która mi zaufała, a także wpływ na rozwój marki poprzez jej promocję.

Trzeba także wspomnieć o korzyściach czysto materialnych takich jak to że przy współpracy barterowej promowana rzecz zostaje u nas, a przy promocji komercyjnej dostajemy wynagrodzenie za kampanie. Bardzo często obie te współprace są powiązane.

Wielu influencerów, z oczywistą korzyścią materialną, wyprzedaje rzeczy otrzymane w barterze.

Jednakże współpraca z marką modową, i nie tylko modową, może nieść ze sobą zagrożenia.

Jednym z takich zagrożeń jest chęć dużej korzyści materialnej, pozyskiwania nowych produktów z współpracy barterowej, co prowadzi do tego że influencer zaczyna jednocześnie współpracować z wieloma markami i to nie zawsze z jednego segmentu. Profil takiego influencera nie jest wiarygodny, wygląda jak słup ogłoszeniowy. Promując kilka produktów w jednym czasie, zdarza się że często konkurencyjnych, nie wpływa się tym na swoją korzyść.

Warto skupić się na promocji marki/produktu z którym się utożsamiamy, w ten sposób budujemy swoją wiarygodność w oczach naszej grupy docelowej a także obecnego, i przyszłego, kontrahenta.

Prowadzenie nachalnej reklamy, wymienianie w co drugim zdaniu marki, wrzucanie mnóstwa reklamowej treści, a zdarza  się że marki tego wymagają, jest również zagrożeniem dla  wizerunku influencera i bardzo często prowadzi do  utraty autentyczności. Obserwujący taki profil bardzo szybko stają się znudzeni przekazem i omijają wręcz jego treści.

Zdarza się również tak, że marki narzucają influencerowi to co ma powiedzieć, jak ma ocenić dany produkt – dajemy Ci wynagrodzenie/barter więc masz mówić/pisać to co my chcemy. Jest to bardzo niebezpieczne dla influencera w przypadku gdy towar znacząco różni się od tego co o nim opowiadał. Traci się praktycznie całkowicie wiarygodność wśród odbiorców.

Samych korzyści, oczywiście wg mnie, jest więcej niż zagrożeń. Warto być influencerem modowym, warto kreować, poprzez promocję, styl z którym się utożsamiamy. Trzeba jednak pamiętać o zagrożeniach i nie pozwolić się ograniczać poprzez narzucanie formy wypowiedzi, a także nie pędzić tylko za korzyścią materialną.

Pamiętajmy także o tym żeby nawiązując współpracę, jasno sprecyzować warunki i spisać je w formie umowy.

A tu macie link do artykułu na stronie targów : https://targiwowfashion.pl/czy-warto-wspolpracowac-z-influencerem/

Do zobaczenia w niedzielę.

Gabriel

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *